500 راهنمای گردشگری روز جهانی راهنمایان گردشگری را جشن گرفتند

بزرگترین جشن راهنمایان گردشگری ایران با حضور 500 راهنمای گردشگری فعال و کارشناس گردشگری در استان خوزستان برگزار و از برترین راهنمایان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جشن راهنمایان گردشگری کشور راس ساعت 9:57 صبح به منظور نشان دادن اهمیت زمان برای راهنمایان گردشگری و با حضور 500 راهنمای گردشگری از سراسر ایران برای تحقق بخشیدن به شعار سازمان UNWTO ( راهنمای گردشگری پلی میان فرهنگ ها)  در روز دوم اسفند سال 90 همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری در سالن همایش های شرکت نفت اهواز برای نشان دادن جاذبه های گردشگری خوزستان به راهنمایان گردشگری برگزار شد.

در این همایش پرویز پور فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: اولین های کشور در زمینه سینمای ایران اکتشافات نفتی ، فوتبال و ورزش ایران مربوط به استان خوزستان است و البته افتخارات استان همچنان در حال اوج گیری است که نشانی از کل ایران دارد.
 

وی افزود: استان خوزستان بر خود می بالد که دو اثر زیگورات چهار زنبیل و ساز های آبی و تاریخی شوشتر را به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو در خود دارد و این دو جاذبه منبع مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است که البته می بایست به کمک راهنمایان گردشگری به سمت استان خوزستان سوق پیدا کند.
 

در این همایش راهنمایان گردشگری کشور به یاد دکتر پرویز رجبی ایران شناس و پژوهشگر که در سومین جشن راهنمایان نیز حضو داشت و به تازگی به دیار باقی شتافته یک دقیقه سکوت کردند. همچنین در این برنامه اولین زوج شاهنامه خوان به اجرای برنامه پرداختند و توران میرهادی رئیس هیئت مدیره شورای فرهنگی کودکان و مدیر فرهنگنامه کودک به عنوان مهمان ویژه معرفی شد.
 
در ادامه این مراسم از برترین راهنماهای کشور تقدیر شد.

مهدی لطفی راهنمای برتر استان اردبیل، طاهره سعیدی ازایلام، رضا عاشوری از سمنان، زینب الیاسی از گلستان ، وحید دزفولی از خوشه سار بوم گزی ، محمد سوزنچی از همدان، سلمان پرورشی از کرمانشاه، آرش سیستانی از کرمان، کاوه پایدار از کردستان، سعید ایوبی از آذربایجان شرقی، اویس کیانی از زنجان ، مطهره سبزعلی از سیستان و بلوچستان ، بهنوش عظیمی مقدم از استان مرکزی، حمید حبی از آذربایجان غربی ، علیرضا معظمی از گیلان، مستانه توفیقی خراسان رضوی، منصور قاسمی از اصفهان، محمد منظرنژاد از تهران، صابر همایی از چهارمحال و بختیاری ، مهدی رجایی فر از یزد، اسماعیل رئیس پور و جمیله چشمه پور از خوزستان، علی اسدی راهنمای محلی کول فرح و فاطمه گلناز از هرمزگان بهترین راهنمایان گردشگری کشور شناخته شدند.

همچنین از پرتو حسنی زاده از خبرگزاری میراث فرهنگی ، مریم اطیابی از پایگاه خبری هنرنیوز، سمیه حسنلو ازخبرگزاری ایسنا، زهرا کشوری از روزنامه تهران امروز، مجتبی گهستونی خبرنگار استان خوزستان، لیلا ملا از ماهنامه ایرانا ، محمد باریکانی از روزنامه همشهری، میثم قاسمی از هفته نامه تعطیلات نو و فاطیما کریمی از خبرگزاری مهر به عنوان خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تقدیر شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
کیمیا 1390/12/28 ساعت 10:26

درشکفتن جشن نوروز برایت در همه ی سال سر سبزی جاودان وشادی ،اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندم.

کیمیا 1390/12/28 ساعت 10:30

نوروز پاسداشت عشقهای کوچکی است که زنده مانده اند و روز تعظیم در برابر عشق های بزرگی که عظمت را کوچک می دانند.پس به تو در نوروز سلام می کنم که بزرگترین عشق این کوچکی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد