سال نو مبارک

فراخوان گردشگری ادبی


لوگوی “گردشگری ادبی”

…………………………………………………………………………………………………

فراخوان مقاله

نخستین همایش بین‎المللی گردشگری ادبی

The First International Conference on Literary Tourism

دبیر علمی: دکتر اسماعیل قادری (هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات)

دبیر اجرایی: آرش نورآقایی (مدیر مرکز پژوهش‎های تعطیلات نو)

محورهای همایش:

۱- ادبیات و گردشگری

ادبیات کلاسیک (سنتی) و گردشگری

ادبیات معاصر و گردشگری

۲- اصول و مبانی گردشگری ادبی

۳- بررسی جنبه‌های مختلف عرضه و تقاضای گردشگری ادبی

شناخت ماهیت تجربه گردشگران از بازدید جاذبه‌های گردشگری ادبی

طبقه‌بندی انواع منابع/جاذبه‎های گردشگری ادبی

منابع/جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری ادبی

زیرساخت‌ها، امکانات و خدمات گردشگری ادبی

بازارهای داخلی و بین‌المللی گردشگری ادبی

۴- برنامه‌ریزی، مدیریت و بازاریابی گردشگری ادبی

فرایند برنامه‌ریزی گشت‌های ادبی

راهبردهای سرمایه‌گذاری‌های گردشگری ادبی

سیاست‌های راهبردی توسعه گردشگری ادبی

نقش گردشگری ادبی در آموزش کودکان و نوجوانان

چالش‌های فراروی بازاریابی برای رونق گردشگری ادبی

مدیریت بازدیدکننده در جاذبه‌های گردشگری ادبی

بازاریابی اثربخش برای گردشگری ادبی

۵- بررسی اثرات گردشگری ادبی

بررسی آثار اقتصادی گردشگری ادبی بر مقصد

گردشگری، ادبیات و صلح

بررسی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی گردشگری ادبی بر جامعه مقصد

۶- توسعه و ارزیابی طرح‎های گردشگری ادبی

۷- بررسی ظرفیت‎های بالقوه گردشگری ادبی کشور

۸- شناسایی و طراحی مسیرهای گردشگری ادبی در ایران و جهان

۹- رسانه و گردشگری ادبی

۱۰- فیلم و گردشگری ادبی

توجه ۱: لازم به ذکر است که ارائه مقالات محدود به این محورها نمی‌شود.

توجه ۲: مقالات باید به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شود.

توجه ۳: به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی درباره شیوه نگارش مقالات می‎توانید از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۰ به آدرس اینترنتی literarytourism.ir مراجعه فرمایید.

مهلت ارسال چکیده: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱

آدرس دبیرخانه: تهران، میدان فاطمی، خیابان فلسطین شمالی، پایین‎تر ار زرتشت، کوچه فرزام، پلاک ۲۱، طبقه اول

شماره های تماس: ۸۸۹۹۸۲۰۵- ۰۲۱ و ۸۸۹۹۸۲۰۶- ۰۲۱

پست الکترونیکی: research@newholidays.com

فاکس: ۸۸۹۵۳۴۵۳ - ۰۲۱

مجری برگزاری: مرکز پژوهش های تعطیلات نو

………………………………………………………………………………………

فرمت مقالات همایش بین­المللی گردشگری ادبی

فرمت: Microsoft Office Word 2007

عنوان مقاله: ۱۸ ب نازنین پررنگ ( معادل لاتین: ۱۴ Times New Roman پررنگ )

…………….. یک سطر خالی ………………

نام نویسنده (گان): ۱۲ ب. نازنین پررنگ ( معادل لاتین: ۱۱ Times New Roman پررنگ) نام نویسنده ها به صورت ستاره با قلم ب نازنین با اندازه ۹ پررنگ برای مقالات فارسی و اندازه ۸ پررنگ برای مقالات لاتین تماما به صورت پاورقی آورده شود.

……… ۴ سطر خالی ……..

چکیده: کلمات «چکیده و واژگان کلیدی» ب نازنین ۱۱ پررنگ و متن داخل آن ۱۱ نازک باشد برای لاتین نیز همین حالت در نظر گرفته شود. Line spacing برای هر دو ۱/۱۵ در نظر گرفته شود. برای نوشتن واژگان کلیدی یک سطر خالی بعد از متن چکیده، فاصله در نظر گرفته شود. ظمنا چکیده بدون ذکر منبع و در قالب یک پاراگراف و طول آن کم­تر از ۸۰ کلمه و بیش­تر از ۳۰۰ کلمه نباشد. واژگان کلیدی نیز حداقل ۳ و حداکثر ۷ واژه که با کاما از هم جدا شده و در یک خط قرار گرفته باشند. چکیده مقاله با فاصله ۵/۳ سانتیمتر از سمت راست و ۵/۳ سانتیمتر از سمت چپ کاغذ(بالا و پایین صفحه هر دو ۳ سانتی­متر)، با کناره­های ردیف شده نوشته شود.

تنظیمات صفحه برای متن اصلی مقاله:

Top: 3cm

Bottom: 3cm

Right: 2.5

Left: 2.5

Line Spacing: single or 1.0

تنظیمات متن اصلی مقاله:

۱/ متن مقاله ب نازنین ۱۲ نازک نوشته شود

۲/ عنوان بخش ها و زیر بخش­ها به ترتیب ۱۳ و ۱۲ پررنگ نوشته شود و با یک خط خالی فاصله از انتهای متن بخش قبلی تایپ و شماره‌گذاری شود

۳/ خط اول همة پاراگراف‌ها باید دارای تورفتگی به اندازة cm 7/0 باشد( با زدن tab این کار انجام می­شود ولی ممکن است در پیش فرض برنامه ورد اندازه­اش غیر از ۷/. باشد که باید تنظیم شود)

۴/ صفحات مقالات می‌بایست شماره‌گذاری شوند و شماره هر صفحه در پایین آن و در وسط قرار گیرد. توجه شود که شماره صفحات فارسی باشد.

۵/ در صورت نیاز به درج زیرنویس، همة‌ موارد فارسی و به صورت راست‌چین با قلم ب.نازنین و اندازة ۱۱ و زیرنویس های لاتین به صورت چپ‌چین با قلم Times New Roman اندازة ۹ نوشته شوند.

۶/ هر جدول باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد، که در بالای جدول به صورت وسط چین با قلم ب.نازنین پررنگ و اندازه۱۰ تایپ و به ترتیب از ۱ شماره‌گذاری می‌شود. بهتر است جدول‌ها در داخل متن و پس از جایی که به آنها ارجاع می‌شود، درج گردند. عنوان ستون­های جداول بایستی به صورت وسط چین (ب.نازنین ۹ پررنگ) و کلیه متون در داخل جدول اگر فارسی باشند به صورت راست­چین (ب.نازنین۱۰ نازک) و اگر لاتین باشند به صورت چپ­چین (Times New Roman 8 pt.) باید تایپ شوند. حتی الامکان سعی شود که جداول طولانی نبوده و در یک صفحه قرار گیرند، در غیر اینصورت باید عنوان ستون‌های جدول در صفحه دوم نیز تکرار شود. همة اعداد در جدول‌ها باید به صورت فارسی و وسط چین تایپ شوند. ذکر واحد کمیت‌ها در جدول الزامی است. هر جدول با یک سطر خالی فاصله از متن ماقبل و مابعد آن قرار گیرد. اگر جدول­ها دارای مرجع می­باشند بایستی شماره مرجع در داخل کروشه در انتهای عنوان جدول ذکر شود.

۷/ هر شکل و نمودار باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد که به صورت وسط­چین در زیر آن ( دقت داشته باشید که محل نوشتن عنوان جدول با عنوان شکل و نمودار متفاوت است) با قلم ب.نازنین پررنگ و اندازة ۱۰ تایپ و به ترتیب از ۱ شماره‌گذاری می‌شود. نمودارها و شکل­ها می­توانند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند ولی به گونه­ای که در صورت چاپ سیاه و سفید رنگ­ها و جزییات آنها قابل تشخیص باشد. شکل‌ها در داخل متن و در جایی که به آنها ارجاع می‌شود، درج گردند. ذکر واحد کمیت‌ها در شکل‌ها الزامی است. در متن مقاله باید به همة شکل‌ها ارجاع شود. هر شکل را با یک سطر خالی فاصله از متن ماقبل و مابعد آن قرار دهید.

منابع و ماخذ

به عنوان این بخش همانند چکیده شماره‌ای تعلق نمی‌گیرد. مشخصات هر مرجع به صورت کامل و در قالب استاندارد (نمونه‌های زیر) ذکر شود. مراجع فارسی را با قلم ب.نازنین نازک ۱۱ و مراجع انگلیسی را با قلم Times New Roman pt. 11 نازک تایپ نمایید.

- احمد پور داریانی، محمود؛ مقیمی، سید محمد (۱۳۸۵). مبانی کارآفرینی، تهران: نشر فراندیش.

- بازرگان هرندی، عباس (۱۳۸۷)، روش تحقیق آمیخته: رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت، دانش مدیریت، شماره ۸۱، ص ۱۹-۳۶/

- Koh, K.Y. (2006). Tourism Entrepreneurship: People, Place, and Process. Tourism Analysis, Vol.11, 115 -131

- Lordkipanidze, M., Brezet, H., & Backman, M. (2005). The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development. Journal of Cleaner Production, Vol. B. 787 – ۷۹۸

- Schumpeter, J. (1934). History of Economic Analysis. Oxford University Press.

500 راهنمای گردشگری روز جهانی راهنمایان گردشگری را جشن گرفتند

بزرگترین جشن راهنمایان گردشگری ایران با حضور 500 راهنمای گردشگری فعال و کارشناس گردشگری در استان خوزستان برگزار و از برترین راهنمایان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جشن راهنمایان گردشگری کشور راس ساعت 9:57 صبح به منظور نشان دادن اهمیت زمان برای راهنمایان گردشگری و با حضور 500 راهنمای گردشگری از سراسر ایران برای تحقق بخشیدن به شعار سازمان UNWTO ( راهنمای گردشگری پلی میان فرهنگ ها)  در روز دوم اسفند سال 90 همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری در سالن همایش های شرکت نفت اهواز برای نشان دادن جاذبه های گردشگری خوزستان به راهنمایان گردشگری برگزار شد.

در این همایش پرویز پور فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: اولین های کشور در زمینه سینمای ایران اکتشافات نفتی ، فوتبال و ورزش ایران مربوط به استان خوزستان است و البته افتخارات استان همچنان در حال اوج گیری است که نشانی از کل ایران دارد.
 

وی افزود: استان خوزستان بر خود می بالد که دو اثر زیگورات چهار زنبیل و ساز های آبی و تاریخی شوشتر را به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو در خود دارد و این دو جاذبه منبع مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است که البته می بایست به کمک راهنمایان گردشگری به سمت استان خوزستان سوق پیدا کند.
 

در این همایش راهنمایان گردشگری کشور به یاد دکتر پرویز رجبی ایران شناس و پژوهشگر که در سومین جشن راهنمایان نیز حضو داشت و به تازگی به دیار باقی شتافته یک دقیقه سکوت کردند. همچنین در این برنامه اولین زوج شاهنامه خوان به اجرای برنامه پرداختند و توران میرهادی رئیس هیئت مدیره شورای فرهنگی کودکان و مدیر فرهنگنامه کودک به عنوان مهمان ویژه معرفی شد.
 
در ادامه این مراسم از برترین راهنماهای کشور تقدیر شد.

مهدی لطفی راهنمای برتر استان اردبیل، طاهره سعیدی ازایلام، رضا عاشوری از سمنان، زینب الیاسی از گلستان ، وحید دزفولی از خوشه سار بوم گزی ، محمد سوزنچی از همدان، سلمان پرورشی از کرمانشاه، آرش سیستانی از کرمان، کاوه پایدار از کردستان، سعید ایوبی از آذربایجان شرقی، اویس کیانی از زنجان ، مطهره سبزعلی از سیستان و بلوچستان ، بهنوش عظیمی مقدم از استان مرکزی، حمید حبی از آذربایجان غربی ، علیرضا معظمی از گیلان، مستانه توفیقی خراسان رضوی، منصور قاسمی از اصفهان، محمد منظرنژاد از تهران، صابر همایی از چهارمحال و بختیاری ، مهدی رجایی فر از یزد، اسماعیل رئیس پور و جمیله چشمه پور از خوزستان، علی اسدی راهنمای محلی کول فرح و فاطمه گلناز از هرمزگان بهترین راهنمایان گردشگری کشور شناخته شدند.

همچنین از پرتو حسنی زاده از خبرگزاری میراث فرهنگی ، مریم اطیابی از پایگاه خبری هنرنیوز، سمیه حسنلو ازخبرگزاری ایسنا، زهرا کشوری از روزنامه تهران امروز، مجتبی گهستونی خبرنگار استان خوزستان، لیلا ملا از ماهنامه ایرانا ، محمد باریکانی از روزنامه همشهری، میثم قاسمی از هفته نامه تعطیلات نو و فاطیما کریمی از خبرگزاری مهر به عنوان خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تقدیر شد.