نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین استان گلستان

دیروز 7 مهر 1390با بچه های گروه سر صبح بلند شدیم بریم نمایشگاه، نمایشگاه بین المللی ! فرهنگ اقوام ایران زمین در شهر گرگان.

ساعت 9 حرکت کردیم و ساعت 11 رسیدیم ، اما اصولا از اونجایی که کلا همه دنیا یه طرف گرگان یه طرف دیگه ، این نمایشگاه به اصطلاح بین المللی هم با هر نمایشگاه بین المللی دیگه در هرجای دنیا فرق داشت بزرگترین فرقش هم ضعف تبلیغات و زمان بندی غلط اون بود.هرجای دنیاکه بری نمایشگاه ها ازخروس خون صبح شروع میشه تا پاسی از شب هم ادامه داره اما خوب گرگانه دیگه ، ساعت 16 نمایشگاه شروع میشه و ساعت 21 هم تموم میشه.در این بین هم تنها مسافرین و بازدیدکننده هایی که از سرتاسر کشور به امید آشنایی با فرهنگ غنی کشور عزیزمون به این نمایشگاه میان از بی برنامگی مسئولین برگزاری سردرگم میشن و ساعت ها معطل می مونن تا نمایشگاه باز شه یا از خیر دیدن نمایشگاه میگذرن و میرن سراغ زندگی خودشون.

اما به هرحال برای ما که کلا رومون خیلی زیاده و به این سادگی ها از رونمیریم این چیزا سنگ جلو پامون نمیشه، همون ثانیه های اول که رسیدیم جلو نمایشگاه یه دوست جدید پیداکردیم و کلی تجربه جدید و یه پیاده روی دسته جمعی با ایشون تو ارتفاعات روستای زیارت داشتیم.از همین جا به سرکار خانم موسوی سلام عرض میکنم و بخاطر همراهیشون با گروه مارِسا ازشون تشکر می کنم .

مورد دوم اینکه در دقایق اول ورود به نمایشگاه تجربه این رو داشتیم که پا به سیاه چادر لرهای چهارمهال و بختیاری بزاریم و دقایقی رو مهمون اونها باشیم، نمایندگان بزرگترین قوم عشایر ایران و چه زیبا فرهنگ مهمان نوازی خودشون رو به جاآوردن، دست مریزاد و خسته نباشیدبه این عزیزان.
بعد از همنشینی با بختیاری های عزیز هم مهمان چادر عرب های خونگرم خوزستان شدیم و مهمان فنجان قهوه و چای اونها شدیم و کلی باهاشون خوش و بش کردیم و جای دوست عزیزمون مجتبی گهستونی عزیز رو هم خالی کردیم .بعد هم به تماشای موسیقی و رقص شمشیر این قوم با غرور ایرانی نشستیم.

در ضمن این دیدارهای ما سیستانی ها و تربتی های عزیز هم در محوطه نمایشگاه به اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی پرداختند و یه صفای حسابی به ملت دادن، دمشون گرم .

داخل نمایشگاه هم که محل عرضه سوغات و نمایش جاذبه ها و فرهنگ باقی استان ها بود .


و در آخر مهمان تصویری باشید که گافی کوچک بود از برگزارکنندگان این نمایشگاه بین المللی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد