سمبل ماه تولد خود را در این پارک روسی ببینید.

سمبل‌های ماه تولد یا به عبارتی مجسمه‌های هنری مورد بحث از جنس برنز یا گرانیت نیستند! بلکه از جنس فلزهای عادی و قراضه زباله، ساخته شده‌اند.
پارک عمومی "سمبل‌ یا نمادهای زودیاک" در نزدیکی ایستگاه متروSviblovo  شهر مسکو در سال 2007 افتتاح شده است. این پارک به دلیل مجسمه‌های منحصر به فردش بسیار معروف است.
این مجسمه‌ها که سمبل ما‌ه‌های سال هستند، توسط هنرمند خلاق روسی به نام آندری آسریانت ساخته شده‌ است. لوله‌های فلزی، پیچ، مهره، صفحات فلزی، قطعات یخچال، حلقه‌های فلزی، زنجیر، ظروف فلزی غیر قابل مصرف و... همه و همه از اقلام اصلی و دست مایه کار آسریانت برای خلق این شاهکارهای هنری هستند.

 



 

 


 


 

جالب است بدانید؛ مسئولین امر از او خواسته بودند که تمام چهره‌های این مجسمه‌ها یا نماد‌های ماه‌های تولد باید خندان باشند. یعنی این آهن قراضه‌ها را باید این هنرمند حاذق بخنداند!
آسریانت در این باره می‌گوید؛ من در مورد خواسته‌ی آنها فکر کردم و به شدت هیجان زده شده بودم. در پایان، تصمیم به موافقت با خواسته مقامات گرفتم
. این خواسته به نوعی دعوت به یک مبارزه هنری و ارزیابی مهارت هنرمند است. تصمیم گرفتم هر چیزی که آنها می‌گویند را اجرا کنم تا همه راضی شویم.
آسریانت، دست و پنجه نرم کردن با این مواد خام، زمخت بدون هیچ انعطاف و زیبایی را با کمال میل پذیرفت. او با بازیافت قراضه‌های آهن آلات شروع به سرهم کردن آنها بوسیله جوش دادن، خم کردن و رنگ کردن آنها دست به چنین خلاقیت و شاهکارهای هنری زد.


 


 





 

 


 

 


 

 

 این دوازده صورت فلکی یا نشانه‌های ماه‌های تولد افراد، به گونه‌ای متفاوت با‌ آنچه که نزد مردم شناخته شده هستند از کار در آمدند. گویی آنها زنده، شاد و در حال حرکت هستند. چهره‌ همه آنها، پر انرژی، مثبت و شاد است. همانطور که مسئولین امرخواسته بودند. شایدم بیشتر از آنچه که  مد نظرشان بود.
 خلق این حالات در این قطعه‌های قراضه فلزی، منحصر به فرد و شاهکاری هنری است.این همان مبارزه‌ای بود که آسریانت در آن پیروز و سر بلند بیرون آمده بود.
مجسمه‌های آهنی زمخت و خالی از ظرافت در عین حال دوست داشتنی، شاد و جذاب، تمایل مردم را برای رفتن به این پارک، بخصوص در روزهای تولد دوستان، آشنایان و خود، بیشتر کرده است.

پیام نور گالیکش و تحولات پیش رو در سال تحصیلی جدید

طبق صحبت هایی که با سخنگوی محترم دانشگاه در ترم گذشته داشتیم و قول ها و وعده های ایشون ،

1 :قرار شده که انشألله از سال تحصیلی جدید، به جای اینکه تنها کیک و بیکوئیت و چیپس تو بوفه دانشگاه به فروش برسه ، به داشجویان عزیز یک وعده غذای گرم هم داده بشه که این گفته منوط به اجرائی و ساخته شدن سالن غذاخوری دانشگاه بود که به دلایل عمده که بیشترش تقصیر پیمانکارس( با عذرخواهی از محضر پیمانکاران گرامی)، هنوز این وعده عملی نخواهد شد، پس علی الحساب یا با همون کیک و بیسکوئیت سر کنید یا از خونه با خودتون غذا بیارین دانشگاه کلی هم حال میده دوره همی با دوستان یه صفایی به شکم میدین.

2: باز هم طبق همون گفته ها قراره که امسال فضای سبز دانشگاه و آسفالت محوطه دانشگاه تکمیل بشه که یه وقت دوستان عزیزی که خودشون وسیله نقلیه موتوری دارن و با وسیله شخصی میان دانشگاه و اصلا حال و حوصله منتظر موندن واسه سواری های شخصی به مقصد گالیکش رو ندارن یا حوصله ندارن منتظر بمونن تا یه بنده خدایی که راننده سرویس دانشگاس تو وسیله نقلیه خودش مسافر سرپا هم سوار نکرده، حرکت کنه،چرخ ماشینشون تو سنگریزه و قلوه سنگ های کف محوطه درجا نزنه و در ایام پائیز و زمستان دانشجوهای عزیز در زمان بارندگی کیف و کفش و لباسشون گل نشه و به پاکیزگی محیط داخل ساختمان آسیبی وارد نکنن .

3 : یه تعداد از دوستان هم خواستن که تعداد آینه های دانشگاه رو بیشتر کنن، گویا تجمع بیش از اندازه برخی از دوستان که به آراستگی ظاهری خودشون اهمیت میدن در بعضی نقاط خیلی زیاده و بناچار مجبور میشن چهره زیبای خودشون رو داخل آسانسور مرتب کنن .

4 : امیدواریم که باشروع ترم جدید وضع سرویس های بهداشتی هم درست بشه، منظورمون پاکیزگی و سالم بودن شیرها و فلاش تانک های داخل سرویس هاست .

قابل توجه دوستان تازه وارد: سرویس های طبقه دوم به دلایلی تعطیل می باشد و دانشجوهای گرامی می تونن از سرویس های طبقه همکف استفاده کنن.یه وقت از سرویس های طبقه سوم استفاده نکنید شاید تمیز تر و سالم تر از طبقه اول باشن ولی ...

باقی موارد هم باشه خودتون بعد از چند هفته دستتون میاد.


شاد باشید و خرم .

یه اطلاع رسانی مهم برای ورودی های جدید پیام نور گالیکش

سلام دوستان

از اونجائی که خیلی از دوستان تازه وارد ما آدرس و نشانی دقیقی از دانشگاه و تاریخ ثبت نام ندارن باید خدمت این دسته از دوستان عرض کنیم که :


ثبت نام ورودی های جدید از طریق آزمون سراسری  از تاریخ 1390/7/3 شروع میشه و قبولی های آزمون فراگیر هم از تاریخ 27/6/1390 و دوستان باید با مدارک کامل خودشون جهت ثبت نام به محل دانشگاه که در خیابان گلزار شهدا گالیکش قرار داده مراجعه کنند.


مدارک ثبت نام :

تصویر کامل شناسنامه و کارت ملی

عکس 3*4- خواهران 8 عدد - برادران 12 عدد

اصل و کپی ریز نمرات و مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی

کپی کارت پایان خدمت

گواهی اشتغال به کار برای کارمندان


از طرف همه بروبچه های مارِسا، برای تمامی این دوستان آرزوی موقیت و بهروزی داریم .


باز هم دوباره به دانشگاه می رویم

دوباره مثل همه این 15 سال گذشته داره مهر میاد و باز شدن مدرسه ها و دانشگاه ها و شور وشوق کلاس اولی ها و ترم اولی ها غوغا می کنه .

دیروز خیر سرمون رفتیم مزاحم سیستم جامع گلستان شدیم برای انتخاب واحد ترم جدید، با اینترنت پرسرعت که سایت باز نمیشد!!! گفتیم اشکال نداره جاتون خالی صبح امروز با اینترنت دیال آپ خونگی رفتیم تو سایت دمش گرم چه سرعتی، ازون طرفم به سایت دانشگاه سرزدیم که ببینیم دانشگاه معظم واسه چه درسایی کلاس گذاشته که ما هم اون درسا رو انتخاب کنیم آخه از سه سال پیش که دانشگاه معظم واسه خودش صاحب سایت شده، تمام اطلاعات و اخبار دانشگاه به صورت آپدیت روی سایت قرار می گیره و دیگه دانشجوهامعطل نمیشن،و لنگ میمونن، ولی از برنامه ها خبری نبود یعنی بود ولی برنامه ترم قبل بود.

حالا ما که انتخاب واحد کردیم ، به قول معروف آب از سرمون گذشته چندبارم گذشته ، خدا به داد ترم اولیا برسه بده های خدا فکر می کنن دانشگاه سوربون قبول شدن .

افتتاح انجمن تورگردانان دراستان گلستان

برای نخستین‌بار دراستان گلستان، انجمن تورگردانان با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا(chtn)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، معاون گردشگری این اداره کل با اعلام این مطلب گفت: با توجه به وجود بیش از 1500 جاذبه تاریخی و طبیعی در استان گلستان و نظر به حضورگروه‌های مختلف گردشگران و مسافران دراین استان، تورگردانی و راهنمایی مسافران داخلی و خارجی جهت بهره‌مند شدن از این جاذبه‌های بی نظیر، ضروری و واجب است.

«علی مومنی» افزود: اجرای تور در دفاتر خدمات مسافرتی این استان بدون راهنما غیر قانونی است.

او بااشاره به اینکه تا کنون 6 تورگردان به صورت منفرد اقدام به تورگردانی دراین استان می‌کردند، افزود: با اضافه شدن 4 تورگردان درسال جدید، تعداد تورگردانان استان به 10 نفر رسیده و دراین راستا نیز اقدام به افتتاح انجمن تورگردانان دراین استان شده است.

«مومنی» خاطرنشان‌کرد: این تورگردانان، کارت تورلیدری دریافت می‌کنند.

او درادامه یادآورشد: اجرای تورهای داخلی و خارجی دفاتر خدمات مسافرتی این استان، با راهنمای بلد محلی و تورگردانان این انجمن امکان‌پذیر خواهد بود.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد با ارائه خدمات مطلوب این تورگردانان و راهنمایی مناسب مسافران و گردشگران دراین استان، شاهد افزایش تعداد گردشگران درگلستان باشیم.