فرهنگ سفر در ایران

 سفر در ایران پیوسته به معنی رویایی شیرین است که اگر تحقق یابد، گاهی خاطره اش تا سالها باقی می ماند. بزرگان نیز سفر را لازمه رشد و تعالی دانسته اند و افراد دنیادیده و سفررفته را انسانی هایی کم اشتباه، پرتجربه، دارای گستره دید و پختگی ذکر کرده اند. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی این کلام آهنگین در شرایط فعلی در مقابل جمله ای بدآهنگ قرار گرفته است و آن سفر یعنی هزینه است. شاید در اعصار گذشته، سفر تنها اراده ای بالا را طلب می کرد، در حالی که امروزه بدون جیبی پر از پول یا کارت های اعتباری و دسته چک، سفر رویایی دست نایافتنی می نماید. یکی از موانع و مشکلات این بخش، نبود اقامتگاهی مناسب و کم هزینه است. هتل ها با قیمت های بالا تنها برای قشری خاص پاسخگو هستند و فقط در روز ۲۷ سپتامبر ( روز جهانی جهانگردی ) خدماتی نیم بها ارائه می کنند.
 همچنین شمار هتل هایی که در ایام رکود مسافرت ها قیمت ها را تعدیل می کنند، بسیار کم است. هتل های زمستانی در فصل تابستان تخفیف
۳۰ درصدی ارائه می کنند و برخی هتل ها نیز در فصولی که گردشگری با رکود محسوسی مواجه است، تخفیف هایی را برای گردشگران منظور می کنند که به نظر می رسد در این بخش نیز اطلاع رسانی صحیحی صورت نمی گیرد. این در حالی است که چنانچه مسافران از این تسهیلات آگاه شوند، مطمئنا رشدی قابل ملاحظه در صنعت گردشگری به وجود می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد