سفرنامه ما ( آبشار کبودوال )

معرفی :

آبشار کبودوال در 5 کیلومتری جنوب شهر علی آباد در محل تفرجگاه عمومی شهر واقع شده است. آبشار کبودوال این تفرجگاه با داشتن امکاناتی برای جلب توریست از نقاط مهم تفریحی استان گلستان محسوب می شود.

 

آبشار کبودوال که از چشمه های جنوبی تشکیل گردیده در عمق دره ای که جنگل انبوهی آن را پوشانده واقع گردیده، آب آن زلال و شفاف بوده، زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله تسکین و آرامش انسان است.آب این رودخانه و آبشار قابلیت شرب دارد و در مسیر آبشار، سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی به تعداد کافی و مناسب نصب شده است. آلاچیقها و مسیرهای دسترسی نیز تعبیه شده اند .


دومین مکانی که گروه گردشگری ما برای بازدید به اونجا قدم گذاشت، جنگل زیبای کبودوال بود که برای رسیدن به آبشار زیبای کبودوال باید از مسیر زیبایی گذر میکردیم که علاوه بر اینکه اززیبایی وصف ناپذیر این مسیر لذت میبردیم باید اندک خطر احتمالی سُر خوردن از روی سنگهای خیس رو هم به جون می خریدیم.

البته این مشکل هم راه حل آسونی داره که دست جنگلبانی و حفاظت محیط زیست منطقه رو می بوسه،تا با پول هایی که بابت ورود به جنگل از مسافرین دریافت میکنن این مسیر رو هم تعمیر کنن تا مسافرین تازه واردی که برای لذت بردن از این طبیعت زیبا وارد این منطقه می شوند در هنگام عبور از روی سطوح خیس  این مسیر، با ترس قدم برندارن و در عوض از ورود به تکه ای از فردوس برین را که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته، لذت ببرن .



کبودوال مکانیست زیبا و دارای طبیعتی بکر که در فصل تابستان مکانی عالی برای فرار از گرما و استراحتی چند ساعته برای آرمش یافتن از خستگی یک هفته کار و تجدید قوا برای روزهای بعد است .

خدا را شکر تا به امروز هم این طبیعت زیبا تا حدودی دست نخورده باقی مانده و برای آنان که عاشق زیبایی طبیعت و سبزی و لطافت آن هستند، مکانیست که روح و جسم را آرامش می بخشد.

 















نظرات 1 + ارسال نظر
طبیعت گرد 1391/02/04 ساعت 20:12

از نوشته هایتان و اطلاعاتی که دادید سپاسگزارم.

سلام
سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد